lördag, september 23, 2006

Det bedste gøgl














Og mens vi signer ud, kan vi lige få kåret det bedste gøgl på Messehallens mange stande. Først og fremmest kommer vi ikke uden om en eller anden bad taste-pris til denne limo-udgave af en hummer, som kan køre hele hovedstadens restoplag af Trabant over inden man kan sige bitte sehr.

Ellers var en stor del af Messens 450 stande formålsløse (små labels, der havde betalt røven ud af bukserne for en stand langs væggene op, til lokummerne, symbolsk i skyggen af større partnere), endnu en del var trøstesløse (bagstræberiske infokiosker og CD-trykkere), nogle var ligeså saglige som kiks (exportstandene), nogle smukke og andre herlige.














Vinderen herfra blev MTV europe for at et fransk fodboldbord, gode DJs, der kunne overdøve Sony/BMGs hamrende videoreklamer, bløde, dybe læderarrangementer, gratis pilsnere, en sandsæk + 2 sæt handsker. Og et klart plus at ligge 8 sekunders gang fra Brasiliens gratis espresso-stand.

Taberen blev iTunes. Apple, Mac, iTunes var nemlig ikke til stede. Hverken som stand eller paneldeltager. Deres lukkethed er ved at blive legendarisk og de oplevede massiv kritik for deres europæiske priskrig, der køres centralt fra Luxemborg med dette lands skatter. Vinden blæser måske en anden vej end .aac-filen nu.

Der var også en anden potential taber. Designet var måske - bortset fra fransosernes Tour de France-tema - messens bedste.


...



Men hvad siger du til denne her nedenstående tekst fra Universal? Er det klogt for dem at slå på solidaritet og fællesskab? Overfor MySpace? Well, well.