tisdag, september 19, 2006

På vej til Berlin

Har lige fået en mail fra mit hotel i Berlin, der siger, at den booking, som jeg gennemførte for 20 dage siden, desværre ikke er mulig! Jamen alle tiders, jeg finder da bare et andet hotel i Berlin under POPKOMM, electronikmesse og marathon, det skulle ikke være noget problem. (Well, det var det faktisk ikke, takket være hotels.com.)

Festivalsommeren er slut og et mere moderat festival-efterår er i gang. POPKOMM i Berlin skød sig dog hurtigt ind som en af mine favoritter sidste år og jeg ser frem til at stå i security-tjek kl. 5 i morgen - og derefter have ROSAs Henrik Friis i røret hver nat mellem 3 og 5 med deadlinerykkere. JohnFs morgenfjæs - Gaffas udsending og en sand allieret på en sådan udflugt - er som regel hele turen værd. Jeg har endnu ikke luret, hvordan manden opstøver alle de fester i alle de byer.

Programmet fra dansk hold byder på lidt mindre bands og lidt større sats fra MXD. Den moderate kritik - at MXD kun satser på indierock - forstummer næppe selv om vi kommer omkring bla. Infernal, som den afsluttende del af den danske aften, som ellers byder på Teitur, Spleen United, Powersolo, Outlandish og Junior Senior. Men rundt om i byen finder man også the Broken Beats, Columbian Neckties, Fast Gallows, Gob Squad og ikke mindst to afteners Copenhagen Calling med bla. Munck/Johnson/, the Unit og Barra Head, som jeg desværre går glip af igen, da jeg er i den anden ende af byen. Har misset dem lige siden Jan Jørgensen anbefalede dem til SPOT11. Moi Caprice, Baby Woodrose og det eneste navn fra MyMusic.dk (mod 8-9 bands sidste år!), Cartridge.

Vi bliver dog utvivlsomt outperformet af Norge i år. Deres torsdag aften i Kesselhaus - som er en fantastisk fantastisk del af Kulturbrauerei i Prenzlauer Berg - byder på bl.a. Kloroform, Kaizers Orchestra og Animal Alpha. Som blev anmeldt til 6 M'er på SPOT12. Så meget støj, så lidt tid.