fredag, juli 06, 2007

Anarki eller kaos: det grå guld går amok

Jeg var torsdag med min lejrmate Jan på nostalgitrip til Odeon. Da jeg var knægt så jeg City X, Ads og Sods i Saltlageret, som bare var spillestedet for Rock. Det har måske været i 82.... Det var en stor koncert. Guitaristen Lars Top-Galia fra Ads, hoppede senere over til Sods, som senere blev til Sort Sol. City X var kontant konstant anti-establishment punk med skarpe tekster og guitar riffs, og blev opløst for længe siden. Muligvis ansporet af balladen om Ungdomshuset, blev de fornyligt gendannet og har i egen lettere grånende version smidt rollatoren, skruet op for oldschool punken... og nu, samlet igen, torsdag på Odeon, Roskilde, OI!

DET måtte Jan og mig selvfølgelig høre. lejrens feltmarskal Liza, som er vokset op med speedtrashheavy og ekstrem-nærdødsmetal i Nakskov, eller hvad Satan sådan noget hedder, og var ikke imponeret, og mente at det var mere punkteret end punk. Well, dengang kunne punk og heavy ikke rigtigt være i samme rum, så hvad kan man forvente fra sådan en heavytøs.

Men Jan og mig gik amok: endelig noget kvalitetsmusik. Som Dinosaurer På Dåseøl væltede vi durk ind i mængden af tyndarmede, 50 kg/stk unger-punks, som nok følte sig lidt trængt af det grå guld, nu både og foran scenen (det er Jan med kasketten lige ved albuen til venstre) . Ægte "trip down memory lane"... fed koncert! City X spillede frisk derudaf, og jeg blev så kåd af pogo-dansen, at jeg umiddelbart efter koncerten spontant forsøgte at sparke fadøllen ud af hånden på Jan med et karatespark. Mine cirkelspark er normalt kirurgisk præcist. Normalt.

Istedet landede min muddertunge felt-støvle i ribbenene på Jan som krummede sig sammen som en bænkebider: han er temmelig stor og stærk, så jeg skyndte mig om at forsikre ham om at benet var gået af ved en fejltagelse. Vi var i al fald enige om at det var en kanon koncert.

Sorry kids, move over for the elder generation X!

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

jeg har altså stadig ondt i mine ribben

07 juli, 2007 10:48  

Skicka en kommentar

<< Home