måndag, juni 30, 2008

"VIVAA ESPANAAA" ... Spanien-Danmark 1-0

Søndag. Første dag på festival. Ny musik på Junior scenen. Intense, sammenbidte og rødglødende med mascara mystik og dobbeltguitar : "The Freudian Slip". Kun guitar og trommer, og hårdt hårdt arbejde med at få de 150 fremmødte i aktivering. Senere gik det bedre for Ennio Morricone inspirerede "The Good The Bad" (og her kunne man tilføje "and the Pretty", der med deres cowboy surfer rock og ikke mindst synkrone pandehår i øjnene, stimulerede teenagepiger såvel som mænd med bakkenbarter. Her var der måske 300-400 samlet, og det var såmænd en fed og medrivende koncert. Klokken 8 kulminerede festen med hystade vokal (AC/DC møder Duné) og kjempe energiudladninger fra norske Rumble in Rhodos. På dette tidspunkt sad jeg netop og delte Roskilde erfaringer med en flok meget våde nordmænd i Gringobar (se nederst i bloggen), og fik kun lov til at gå fordi der var nordmænd på scenen. Nu var Junior teltet nærmest halvt fuldt, og der var folk der dansede foran scenen - novra. Deriblandt min underholdende følgesvend, Lars, der med gavmilde pogo spasmer fik sikkerhedsvagterne til at skule ondt i store dele af koncerten (Jeg reddede Lars flere gange den aften, ved at sige til folk at jeg var hans værge).
Fyrig fuldfed rock n roll fest ... uden folk.

...taget i betragtning at festivalen allerede nu har i omegnen af 40000 gæster her 3 dage før festivalen egentlig går igang... hvor i alverden er de? Slår de stadig telt op, slår de mave? Hvis de slår rødder, er det i al fald ikke i vækstlaget, på trods af nyudsprungne rock skud.
Da jeg slæbte mig hjem til lejren efter norsk rockfest, så jeg omsider MenneskeMadsen; tusinder og atter tusinder mennesker strømmede til Camping Vest. Hvorfor? For at se Spanien/Tyskland EM fodbold finale.
Hot damn! Og så heppede folk endda på Danmarks nemesis, de spanske elegantister der igen og igen har ydmyget os på grønsværen. Var Danmark i det mindste i finalen ville det være nemmere at forstå. Skal vi nu ydmyges igen?

Hvis ikke Festivalen tilbød storskærm så folk fra Ballerup, Bogense og Bispebjerg kan skråle "VIVAAAA EEEESPANIA" som om de var fra Barcelona, så ville de blive hjemme i dagligstuen hvor øllerne er kolde og det sjældent regner.
Face it! Det vækstlag, MenneskeMadsen interesserer sig mest for, er grønt og betrædes af 22 epo-millionærer i korte bukser.

1-0 til Spanien, der fik Danmark sgu stryg igen. Selvmål.

Her er flere højdepunkter fra kampen:



Herunder det norske selskab... eller var Drengene fra Angora? Når jeg ser på billedet igen bliver jeg helt i tvivl. Det er i al fald pogo-Lars til venstre, og han er ikke spor norsk.