onsdag, juli 02, 2008

Skattejagt 08

En af de mange, og ikke helt ukomplicerede sportsbegivenheder på Roskildefestivalen, er Skattejagten. Lige i nærheden af vores lejr, The Yapping Dogs, og lige foran Roskilde Radio, samledes et par hundrede blodtørstige pirater, klar til at rippe mavsen op på enhver der kommer i vejen. Sidste års vinder af Skattejagten, var mødt op med krumsabler og knivskarp slagsang. Efter min opfattelse var to hold en lille snus foran konkurrenterne i stil og piratmæssighed: Pirattøserne og de futuristiske LocationEbba.dk (det er dem med sølvpapir). En kamp på køn og krasbørstighed, med et næsten udelukkende mandligt Ebba-hold, mod de feministiske flænsere som jeg aldrig fandt ud af hvor kom fra.

En svag tilbøjelighed til at holde med det smukke køn (eller også var jeg bare bange for sablerne) gjorde at jeg gavmildt tilbød piratpigerne rigelige mængder af lejrens meget stærke og autentiske Karibiske 5 liters paprom, som jeg selv har haft med fra Guadeloupe.

I al fald mødte jeg senere netop de to hold på en af de mange mange poster i skattejagten, i disciplinen Pirates On Ice, eller Beskøjter og Skøjter, om man vil - stafet på kunstig is. Ebba-drengene var mødt i god tid og havde mulighed for at øve sig i at stå på den sære hvide plastik-is, mens Pirattøserne ikke fik mange sekunder til at finde balancen på de lange bambi ben. Spændingen var ubærlig da kanonskuddet lød fra en ægte Haubitzer der har siddet på Roskildes eneste operative krigsskib indtil 1962. Drønet rullede mellem Rebild bakker, og afsted gik det over isen.
Lad mig sige det rent ud. Mine favoritter fik søslag af Ebbas halstarrige hurtigløbere. Drengene fra Ebba havde endda tid til at drikke øl i pumpemål midt under hver stafet tur... uden at sætte sejren over styr mål. Der var tydelig skuffelse i tøselejren efter slaget.

Det skal også nævnes at en skøjteekvilibrist fra Testrup lavede en vellykket saltomortale, vel at mærke i fuld fart og med skøjter på. Også et hold, der skal holdes øje med, hvis pirattøserne har i sinde at holde fast i tronen og skatten.
Der kommer en senere melding om resultatet af skattejagten, hvor jeg naturligvis stadig i mit stille sind håber at Kaptajn Anne Over Bord og hendes mandskab (hmmm....) af pirattøser får skibet på ret køl og sejler sejren i havn. Kønnest var de i al fald.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det var nu locationebba.com, men pyt med det. En fin artikkel, og efter vores mening var det også pirat-tøserne som skulle ha' vundet

11 juli, 2008 13:23  

Skicka en kommentar

<< Home